WIADOMOŚCI

FIA zwiększa minimalną wagę samochodów
FIA zwiększa minimalną wagę samochodów
Wraz z limitami budżetów, zakazem tankowania oraz zakazaniem użycia koców grzewczych FIA od sezonu 2010 podniesie minimalną wagę samochodów.
baner_rbr_v3.jpg
Od przyszłego roku minimalna waga bolidów Formuły 1 zostanie zwiększona o całe 15 kilogramów, z 605 do 620 kg. Biorąc pod uwagę planowane obowiązkowe używanie systemu KERS od 2010 roku zmiana zmniejszy kłopoty cięższych kierowców z odpowiednim wyważeniem bolidu.

Robert Kubica, który jest jednym z największych i najcięższych kierowców w stawce, skorzystał z Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej dopiero w Grand Prix Bahrajnu, choć jego partner z ekipy Nick Heidfeld używał go od pierwszego wyścigu sezonu. Wraz z podniesieniem minimalnej wagi wyrówna to szanse dla wszystkich.

Głównymi zwolennikami zmiany byli Mark Webber z Red Bulla i szef BMW Motorsport Mario Theissen. FIA jak widać przychyliła się do ich propozycji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

53 KOMENTARZY
avatar
wieleba

30.04.2009 18:56

0

ta zmiana jest jak najbardziej OK


avatar
wieleba

30.04.2009 18:56

0

szczegolnie dla Kubicy :)


avatar
Skoczek130

30.04.2009 18:57

0

Nareszcie!!! Sprawiedliwości stało się zadość!!! Wreszcie nie będzie problemów z KERS, chociaż z drugiej strony oznacza to najprawdopodobniej obowiązkowy KERS w przyszłym sezonie. Ach, widzę już, jak Flavio wyrywa sobie resztki włosów z głowy...


avatar
Budyn_F1

30.04.2009 18:58

0

Tak dobrze ze podjeli taka decyzje.


avatar
Raven89

30.04.2009 19:05

0

Brawo FIA - po raz pierwszy od dłuższego czasu wprowadziliście pozytywne zmiany.Aż chciałoby się powiedzieć: WRESZCIE!!!


avatar
Bmw-Sauber_fan

30.04.2009 19:08

0

szkoda tylko ze to od przyszlego roku:/


avatar
shodan

30.04.2009 19:09

0

coz z tego skoro trza bedzie miec wiecej paliwa na pokladzie


avatar
orinocoPL

30.04.2009 19:19

0

7-dokladnie! wiec wcale nie musi wyjsc to na dobre .


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 19:22

0

To akurat dobry plan. Tyle ze nie wiem czy to akurat tak bardzo pomoże Kubicy. Bo zwróćcie uwage, że jakby Kubica był utyty i by ważył ze 20 kg więcej niż teraz to i tak (nawet z KERS) jego bolid ważył by te 607-608kg, bo wyjeli balsam i tyle. To chodzi tylko o to że ciężki kierowca niekorzystnie przesuwa środek ciężkości całego układu bolid-kierowca. Ale zmiana pozytywna.


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 19:22

0

*oczywiscie balast a nie balsam :)


avatar
Zakrza

30.04.2009 19:28

0

Co by był? Utyty?


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 19:38

0

Zakładam czysto hipotetycznie, wiem ze w F1 utytych nie było i nie będzie


avatar
Seveir

30.04.2009 19:39

0

Dobrze, ale dlaczego od przyszłego sezonu.


avatar
Simi

30.04.2009 19:39

0

dobra zmiana dla webbera, kubicy i generalnie tych wyższych...


avatar
piter_neo

30.04.2009 19:45

0

15 kilo do zdecydowanie za mało. Rok temu jeździli bez KERS, a i tak Kubica musiał głodować by mieć dobry balast. Czyli 605 bez KERS to za mała waga, a dodając 30-40 kilo KERS to mamy 640 kilo, więc tak czy siak 620 kilo stawia Kubice w przegranej pozycji.


avatar
bednar90

30.04.2009 20:03

0

alleluja :D bo dla naszego dobra, a dla reszty to i tak obojętne :D


avatar
leo_

30.04.2009 20:04

0

Myslę, że na podwyższeniu wagi minimalnej korzystają wszyscy kierowcy, również ci leccy, ale najbardziej to ci ciężsi. To pozwoli zmniejszyć niekorzystną dla Kubicy i Webera różnicę, ale obawiam że tylko częściowo.


avatar
mario547

30.04.2009 20:05

0

Nie ma się co podniecać bo to jedyna dobra zmiana regulaminu. A pozostałe to jedna gorsza od drugiej


avatar
leo_

30.04.2009 20:09

0

Nawiasem mówiąc, wydaje się, że można by w prosty sposób całkowicie zrównać szanse kierowców dużych i małych. Wystarczy, żeby wszystkie bolidy miały tylko np 30 kg ruchomego balastu, a minimalna waga każdego bolidu z kierowcą i takim balastem wynosiła te 620 kg. I po krzyku.


avatar
leo_

30.04.2009 20:16

0

Albo po prostu zwiększyć minimalną wagę do 650 kg, i myślę, że wtedy już wszyscy mieliby te same szanse . Balastu byłoby na tyle dużo, że lekki kierowca nie miałby praktycznie żadnej przewagi nad tym ciężkim. Przykładowo, cięzki kierowca miałby 70 kg balastu a lekki 80 kg, ale te 10 kg więcej dla tego drugiego nie przynosiłoby juz mu korzyści.


avatar
matwit

30.04.2009 20:23

0

19.leo_: A co wtedy gdy jakiś team włożyłby już do bolidu te maksymalne 30 kg "balsamu" (jak ktoś tam wcześniej napisał :) ) i po tym bolid z kierowca nie uzyskałby tych minimalnych 620 kg? Kazaliby kierowcy przytyć, albo robić bolid z gorszych, cięższych materiałów? Nonsens. Wiem, że tek 30 kg podałeś hipotetycznie, bo można by w regulaminie wpisać tyle, żeby taka sytuacja o której pisze nie zaistniała, ale zawsze mógłby zaistnieć taki problem o małe kilka kilogramów... (3 lata temu na Węgrzech u Kubicy uciekł środek z gaśnicy i już był bolid za lekki)


avatar
krz08

30.04.2009 20:33

0

tak oto chodzi tylko dlaczego od przyszłego sezonu


avatar
RoninRonin

30.04.2009 20:43

0

A ja się pytam jak zmniejszyć niekorzystną dla Kubicy różnicę w kasie jaką może przynieść On lub Alonso, w talencie, w medialności ? A gdyby jeździł w Force India to byście pytali jak zmniejszyć niekorzystną dla Force india różnicę bo inaczej robert nie będzie mógł zostać mistrzem ? Jak ma byc mistrzem to będzie ale jest tak wiele czynników, że sam jego talent czy waga nie wystarczy. Obawiam się że może nigdy nie być mistrzem. I on sam to powiedział w zeszłym roku na pytanie Kiedy. "Może nigdy?"


avatar
kamil7671

30.04.2009 20:47

0

ehh...tyle tych zmian..prawda jest taka, ze chicalbym bolidy z 2006 roku, albo lepiej z 205 roku, 360km/h na Monzy, super czasy okrazen...czuc bylo ta predkosc, a teraz...ciekawe, niedlugo zmniejsza obroty silnika pewnie do 17000 na minute, a wtedy to nawet motocykl z Moto GP bedzie mial wiecej niz potwor z F1...


avatar
mkente

30.04.2009 20:47

0

Wreszcie jakaś dobra decyzja! Chyba dlatego, że nie związana Ecclestone'm.


avatar
marcinek99

30.04.2009 20:52

0

Myślę ze to dobry pomysł zwłaszcza dla cięższych kierowców.Dla Roberta następny rok może okażac się bardziej szczęsliwszy od obecnego-węższe opony na przodzie pasujące pod styl jażdy Roberta,cięższy bolid,oby tylko miał samochód którym da się coś zrobić


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 20:57

0

21 matwit - w mój post nr. 9 istotnie wkradł się chochlik :) Jeszcze raz najmocniej przepraszam za "balsam" :)


avatar
Jacobek

30.04.2009 21:08

0

ee sorry , troche za bardzo sie cieszycie .. nie pomyśleliście, że tak czy siak Kubika będzie musiał jak wszyscy inni jeździć z maksymalnie dotankowanym bolidem wiec i tak balastu nie rozłoży tak jak trzeba... ten przepis nic mu nie daje , sytuacja będzie taka jak teraz... dla porównania : bolid 500 kilo + kubika 60 kilo + balast 20 + KERS 40 + paliwo 20 = 640 kilo 2010 : bolid 500 kilo + kubika 60 + balast 20 + KERS 40 + paliwo 50 = 670 kilo Co z tego wynika? waga bolidu zwiększy się mniej więcej o tyle samo ile w przepisach powiększyli minimalną , A BALASTU NADAL BĘDZIE TYLE SAMO, PRZEZ CO BOLID NADAL BĘDZIE NIEODPOWIEDNIO WYWAŻONY ... pozdro ! (prosze sie nie patrzec dosłownie na moje obliczenia, wiadomo, że liczby są inne, ale chciałem przybliżyć innym zrozumienie tego wszystkeigo ;] )


avatar
joybubbles

30.04.2009 21:14

0

Jacobek, te 620 kg liczy bolid bez paliwa.


avatar
jawiemwszystko

30.04.2009 21:20

0

joybubbles - oczywiscie masz rację, ale być może koledze chodziło o to że wszyscy będą jeździc cysternmi po zakazie tankowania. Komplikują życie te przepisy.


avatar
Jacobek

30.04.2009 21:39

0

napewno będą jeździli cysternami więc bolid na pewno będzie cięższy , a co za tym idzie problem z balastem nadal będzie aktualny ; ]


avatar
jaro m6

30.04.2009 21:55

0

oki Ta zmiana pomoże wyrównać szanse kierowców cięższych. Niech się i tak dzieje, może kiedyś dojdzie do tego że o zwycięstwie będzie decydował tylko talent kierowcy i taktyka zespołu. A przepis o tankowaniu na full….. niech mi ktoś powie co on ma wnieść dobrego do f1??????????????????????????????????? Pamiętajmy że strategie zespołów związane z tankowaniem to jeden z elementów wyścigu który tworzy go ciekawszym! Wtedy tylko będziemy dyskutować o oponach kto je niszczy bardziej , że mieszanki są takie czy smakie.


avatar
morek151

30.04.2009 22:26

0

po co zwiekszac wage jak nikt nie bedzie jezdził z kers


avatar
Kostek89

30.04.2009 23:05

0

morek151 najpierw dokladnie przeczytaj a pozniej komentuj, wyraznie pisze ze od 2010roku uzywanie kers bedzie obowiazkowe i ta kase co teraz wydaly BMW Ferrari i McLaren to w przyszlym sezonie reszta tez bedzie musiala na to wydac kase bo bez tego nie zostana dopuszczeni do wyscigu


avatar
Aragorn

30.04.2009 23:05

0

33. morek151 - jeżeli FIA spełni swoje obietnice to wszyscy będą jeździć z kers, bo nie będą mieli innego wyjścia. I raczej wątpię by udało im się obejść ten przepis


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu