Wraz z limitami budżetów, zakazem tankowania oraz zakazaniem użycia koców grzewczych FIA od sezonu 2010 podniesie minimalną wagę samochodów.
Od przyszłego roku minimalna waga bolidów Formuły 1 zostanie zwiększona o całe 15 kilogramów, z 605 do 620 kg. Biorąc pod uwagę planowane obowiązkowe używanie systemu KERS od 2010 roku zmiana zmniejszy kłopoty cięższych kierowców z odpowiednim wyważeniem bolidu.Robert Kubica, który jest jednym z największych i najcięższych kierowców w stawce, skorzystał z Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej dopiero w Grand Prix Bahrajnu, choć jego partner z ekipy Nick Heidfeld używał go od pierwszego wyścigu sezonu. Wraz z podniesieniem minimalnej wagi wyrówna to szanse dla wszystkich.
Głównymi zwolennikami zmiany byli Mark Webber z Red Bulla i szef BMW Motorsport Mario Theissen. FIA jak widać przychyliła się do ich propozycji.
30.04.2009 18:56
0
ta zmiana jest jak najbardziej OK
30.04.2009 18:56
0
szczegolnie dla Kubicy :)
30.04.2009 18:57
0
Nareszcie!!! Sprawiedliwości stało się zadość!!! Wreszcie nie będzie problemów z KERS, chociaż z drugiej strony oznacza to najprawdopodobniej obowiązkowy KERS w przyszłym sezonie. Ach, widzę już, jak Flavio wyrywa sobie resztki włosów z głowy...
30.04.2009 18:58
0
Tak dobrze ze podjeli taka decyzje.
30.04.2009 19:05
0
Brawo FIA - po raz pierwszy od dłuższego czasu wprowadziliście pozytywne zmiany.Aż chciałoby się powiedzieć: WRESZCIE!!!
30.04.2009 19:08
0
szkoda tylko ze to od przyszlego roku:/
30.04.2009 19:09
0
coz z tego skoro trza bedzie miec wiecej paliwa na pokladzie
30.04.2009 19:19
0
7-dokladnie! wiec wcale nie musi wyjsc to na dobre .
30.04.2009 19:22
0
To akurat dobry plan. Tyle ze nie wiem czy to akurat tak bardzo pomoże Kubicy. Bo zwróćcie uwage, że jakby Kubica był utyty i by ważył ze 20 kg więcej niż teraz to i tak (nawet z KERS) jego bolid ważył by te 607-608kg, bo wyjeli balsam i tyle. To chodzi tylko o to że ciężki kierowca niekorzystnie przesuwa środek ciężkości całego układu bolid-kierowca. Ale zmiana pozytywna.
30.04.2009 19:22
0
*oczywiscie balast a nie balsam :)
30.04.2009 19:28
0
Co by był? Utyty?
30.04.2009 19:38
0
Zakładam czysto hipotetycznie, wiem ze w F1 utytych nie było i nie będzie
30.04.2009 19:39
0
Dobrze, ale dlaczego od przyszłego sezonu.
30.04.2009 19:39
0
dobra zmiana dla webbera, kubicy i generalnie tych wyższych...
30.04.2009 19:45
0
15 kilo do zdecydowanie za mało. Rok temu jeździli bez KERS, a i tak Kubica musiał głodować by mieć dobry balast. Czyli 605 bez KERS to za mała waga, a dodając 30-40 kilo KERS to mamy 640 kilo, więc tak czy siak 620 kilo stawia Kubice w przegranej pozycji.
30.04.2009 20:03
0
alleluja :D bo dla naszego dobra, a dla reszty to i tak obojętne :D
30.04.2009 20:04
0
Myslę, że na podwyższeniu wagi minimalnej korzystają wszyscy kierowcy, również ci leccy, ale najbardziej to ci ciężsi. To pozwoli zmniejszyć niekorzystną dla Kubicy i Webera różnicę, ale obawiam że tylko częściowo.
30.04.2009 20:05
0
Nie ma się co podniecać bo to jedyna dobra zmiana regulaminu. A pozostałe to jedna gorsza od drugiej
30.04.2009 20:09
0
Nawiasem mówiąc, wydaje się, że można by w prosty sposób całkowicie zrównać szanse kierowców dużych i małych. Wystarczy, żeby wszystkie bolidy miały tylko np 30 kg ruchomego balastu, a minimalna waga każdego bolidu z kierowcą i takim balastem wynosiła te 620 kg. I po krzyku.
30.04.2009 20:16
0
Albo po prostu zwiększyć minimalną wagę do 650 kg, i myślę, że wtedy już wszyscy mieliby te same szanse . Balastu byłoby na tyle dużo, że lekki kierowca nie miałby praktycznie żadnej przewagi nad tym ciężkim. Przykładowo, cięzki kierowca miałby 70 kg balastu a lekki 80 kg, ale te 10 kg więcej dla tego drugiego nie przynosiłoby juz mu korzyści.
30.04.2009 20:23
0
19.leo_: A co wtedy gdy jakiś team włożyłby już do bolidu te maksymalne 30 kg "balsamu" (jak ktoś tam wcześniej napisał :) ) i po tym bolid z kierowca nie uzyskałby tych minimalnych 620 kg? Kazaliby kierowcy przytyć, albo robić bolid z gorszych, cięższych materiałów? Nonsens. Wiem, że tek 30 kg podałeś hipotetycznie, bo można by w regulaminie wpisać tyle, żeby taka sytuacja o której pisze nie zaistniała, ale zawsze mógłby zaistnieć taki problem o małe kilka kilogramów... (3 lata temu na Węgrzech u Kubicy uciekł środek z gaśnicy i już był bolid za lekki)
30.04.2009 20:33
0
tak oto chodzi tylko dlaczego od przyszłego sezonu
30.04.2009 20:43
0
A ja się pytam jak zmniejszyć niekorzystną dla Kubicy różnicę w kasie jaką może przynieść On lub Alonso, w talencie, w medialności ? A gdyby jeździł w Force India to byście pytali jak zmniejszyć niekorzystną dla Force india różnicę bo inaczej robert nie będzie mógł zostać mistrzem ? Jak ma byc mistrzem to będzie ale jest tak wiele czynników, że sam jego talent czy waga nie wystarczy. Obawiam się że może nigdy nie być mistrzem. I on sam to powiedział w zeszłym roku na pytanie Kiedy. "Może nigdy?"
30.04.2009 20:47
0
ehh...tyle tych zmian..prawda jest taka, ze chicalbym bolidy z 2006 roku, albo lepiej z 205 roku, 360km/h na Monzy, super czasy okrazen...czuc bylo ta predkosc, a teraz...ciekawe, niedlugo zmniejsza obroty silnika pewnie do 17000 na minute, a wtedy to nawet motocykl z Moto GP bedzie mial wiecej niz potwor z F1...
30.04.2009 20:47
0
Wreszcie jakaś dobra decyzja! Chyba dlatego, że nie związana Ecclestone'm.
30.04.2009 20:52
0
Myślę ze to dobry pomysł zwłaszcza dla cięższych kierowców.Dla Roberta następny rok może okażac się bardziej szczęsliwszy od obecnego-węższe opony na przodzie pasujące pod styl jażdy Roberta,cięższy bolid,oby tylko miał samochód którym da się coś zrobić
30.04.2009 20:57
0
21 matwit - w mój post nr. 9 istotnie wkradł się chochlik :) Jeszcze raz najmocniej przepraszam za "balsam" :)
30.04.2009 21:08
0
ee sorry , troche za bardzo sie cieszycie .. nie pomyśleliście, że tak czy siak Kubika będzie musiał jak wszyscy inni jeździć z maksymalnie dotankowanym bolidem wiec i tak balastu nie rozłoży tak jak trzeba... ten przepis nic mu nie daje , sytuacja będzie taka jak teraz... dla porównania : bolid 500 kilo + kubika 60 kilo + balast 20 + KERS 40 + paliwo 20 = 640 kilo 2010 : bolid 500 kilo + kubika 60 + balast 20 + KERS 40 + paliwo 50 = 670 kilo Co z tego wynika? waga bolidu zwiększy się mniej więcej o tyle samo ile w przepisach powiększyli minimalną , A BALASTU NADAL BĘDZIE TYLE SAMO, PRZEZ CO BOLID NADAL BĘDZIE NIEODPOWIEDNIO WYWAŻONY ... pozdro ! (prosze sie nie patrzec dosłownie na moje obliczenia, wiadomo, że liczby są inne, ale chciałem przybliżyć innym zrozumienie tego wszystkeigo ;] )
30.04.2009 21:14
0
Jacobek, te 620 kg liczy bolid bez paliwa.
30.04.2009 21:20
0
joybubbles - oczywiscie masz rację, ale być może koledze chodziło o to że wszyscy będą jeździc cysternmi po zakazie tankowania. Komplikują życie te przepisy.
30.04.2009 21:39
0
napewno będą jeździli cysternami więc bolid na pewno będzie cięższy , a co za tym idzie problem z balastem nadal będzie aktualny ; ]
30.04.2009 21:55
0
oki Ta zmiana pomoże wyrównać szanse kierowców cięższych. Niech się i tak dzieje, może kiedyś dojdzie do tego że o zwycięstwie będzie decydował tylko talent kierowcy i taktyka zespołu. A przepis o tankowaniu na full….. niech mi ktoś powie co on ma wnieść dobrego do f1??????????????????????????????????? Pamiętajmy że strategie zespołów związane z tankowaniem to jeden z elementów wyścigu który tworzy go ciekawszym! Wtedy tylko będziemy dyskutować o oponach kto je niszczy bardziej , że mieszanki są takie czy smakie.
30.04.2009 22:26
0
po co zwiekszac wage jak nikt nie bedzie jezdził z kers
30.04.2009 23:05
0
morek151 najpierw dokladnie przeczytaj a pozniej komentuj, wyraznie pisze ze od 2010roku uzywanie kers bedzie obowiazkowe i ta kase co teraz wydaly BMW Ferrari i McLaren to w przyszlym sezonie reszta tez bedzie musiala na to wydac kase bo bez tego nie zostana dopuszczeni do wyscigu
30.04.2009 23:05
0
33. morek151 - jeżeli FIA spełni swoje obietnice to wszyscy będą jeździć z kers, bo nie będą mieli innego wyjścia. I raczej wątpię by udało im się obejść ten przepis
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się